Nieuwsflits

Op deze pagina kunnen jullie bijzondere gebeurtenissen en nieuws van de vereniging terugvinden.

Voor vragen,  opmerkingen, publicatie van een onderwerp of ideeën kunt u een email sturen naar:
secretaris@wsv-buitenlust.nl

29 maart 2023
Omdat het mooie weer zich blijft uitstellen en er ook aan de kantinezijde van de helling nog een aantal boten geverfd moeten worden komen we terug op de datum voor het tewaterlaten van deze boten op 8 april. We gaan nu met zijn allen op 22 april te water. Hierdoor krijgt iedereen evenveel tijd om zijn boot in orde te maken.

4 maart 2023
Vanwege het aanhoudende slechte weer  is er een verzoek van de leden gekomen om wat meer tijd te krijgen om hun boot op te knappen. Vandaag is besloten dat er tot en met 18 maart de gelegenheid is om nog te lassen, slijpen en of schuren aan de boten.  De datum dat de boten weer te water gaan is verschoven naar 22 april.

Dit betekent dat het na volgende week zaterdag 18 maart  niet meer toegestaan is om te lassen, slijpen, boren of droogschuren aan uw boot. Voorzichtig op de hand nat schuren mag nog wel, maar houdt daarbij rekening met uw buren.

8 februari 2023
Zoals jullie allen weten hebben we enige tijd geleden maatregelen genomen om de energiekosten te verlagen. We waren toen erg geschrokken van de kosten die onze vereniging ten deel viel en als bestuur vonden we toen dat er maatregelen getroffen moesten worden.

Na een aantal kleine bezuinigingsmaatregelen hebben we inmiddels een nieuw termijn overzicht ontvangen. En het nieuwe termijnbedrag wat we nu moeten betalen heeft ertoe geleid dat we de meeste maatregelen terug draaien. We moeten natuurlijk nog wel alert blijven en de komende periodes in de gaten houden.
De maatregelen die blijven bestaan worden gecommuniceerd met de vrijwilligers van de kantine.
Alle maatregelen voor buiten op het terrein vervallen. Op het zonder overleg wegpompen van water na. De openingstijden van de kantine willen we ter verduidelijking nogmaals met jullie delen.
Ma-Di-Wo-Do open om 14:00 en dicht om 21:00
Vr-Za-Zo.   open om 12:00 en dicht om 21:00
Wat de meeste leden en donateurs al wel weten maar wat nog wel aandacht verdient is dat onze website wsv-buitenlust.nl geheel vernieuwd is en toegankelijk is voor iedereen. Op deze website die de officiële spreekbuis is van de vereniging worden de laatste nieuwtjes gedeeld. Ook staan alle activiteiten er op gemeld die het komend jaar 2023 plaats gaan vinden.
Overig nieuws is dat de aannemer voor onze nieuwe kantine zich heeft teruggetrokken.
De reden is dat de vergunning eisen voor hem zoveel impact hebben dat het niet meer rendabel is voor hem om volgens deze nieuwe geldende regels te gaan bouwen.
Heel teleurstellend voor ons allen.
Met als resultaat dat we kunnen weer op zoek naar een nieuwe aannemer.

18 januari 2023
Zoals jullie allemaal weten zijn de energiekosten de pan uit gerezen, zo ook bij ons. Hierdoor zijn we genoodzaakt om het energieverbruik van de vereniging om laag te brengen. Er zijn daarom door het bestuur een aantal maatregelen genomen.

De onderstaande  maatregelen gelden per 1 januari 2023:
  • De buiten WC’s  zijn dan wel open
  • De thermostaat in de kantine gaat voor de nacht naar 15° Celsius
  • In de kantine gaat 1 koelkast uit en wordt de drank/limonade samengevoegd in de overgebleven koelkasten
  • In de kantine worden de halogeen lampen vervangen voor LED. TL-balken uitzetten (bestuurskamer en overige)
  • In het werkhok wordt de CV afgesloten en de koelkast en magnetron uitgezet
  • De indexering van de horecaprijzen volgt later
  • Het leegpompen van het achter terrein mag alleen met toestemming van het bestuur (bijv. bij extreme wateroverlast)